διατροφή

βοτανα για αδυνατισμα

Δεν χρειάζεται να φτάσει το καλοκαιράκι για να στραφούμε στα βότανα για αδυνάτισμα.
Ανεξαρτήτως εποχής τα παραπανίσια κιλά δεν επηρεάζουν μόνο την σιλουέτα μας αλλά έχουν σημαντική επίπτωση και στην υγεία μας.
Η δίαιτες και το γυμναστήριο δεν είναι οι μόνες επιλογές για την απαλλαγή από τα περιττά κιλά.

Σας παρουσιάζουμε τα πιο γνωστά βότανα για αδυνάτισμα :

Χαμομήλι: Ένα ελαφρύ ρόφημα που βοηθάει στην αποτοξίνωση του οργανισμού.
Διαλύουμε 2 κουταλιές του γλυκού χαμομήλι σε βραστό νερό και σουρώνουμε μετά από 6-7 λεπτά. Πίνουμε 1 ποτήρι την ημέρα, πριν από το φαγητό.

Βότανα για μνήμη

Υπάρχει μεγάλη ποικιλία βοτάνων που βοηθούν στην βελτίωση της μνήμης.

Επίσης η καλή διατροφή παίζει σημαντικό ρόλο στην σωστή λειτουργία της μνήμης.
Το καλό πρωινό βοηθάει την ενίσχυση της μνήμης, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα.

Οι εξουθενωτικές δίαιτες μειώνουν δραστικά την μνήμη και γενικά την εγκεφαλική δραστηριότητα και καλό θα είναι να αποφεύγονται.

Η λίστα με τα βότανα για μνήμη :

Βασιλικός
τσάι βουνού
Gingo biloba
Πράσινο τσάι
Ginseng

Τα παραπάνω βότανα τα χρησιμοποιούνται συνήθως ως αφέψημα.

Ιπποφαές

Οι επιστήμονες το τοποθετούν στην πρώτη δεκάδα των πιο ισχυρών θεραπευτικών φυτών στον κόσμο. Το όνομά του το οφείλει στα στρατεύματα του Μεγάλου Αλεξάνδρου, που παρατήρησαν ότι τα άρρωστα και τραυματισμένα άλογα που έτρωγαν τα φύλλα και τους καρπούς του φυτού ανάρρωναν γρηγορότερα, αποκτούσαν περισσότερη δύναμη, ενώ το τρίχωμά τους δυνάμωνε και γινόταν πιο λαμπερό. Το ονόμασαν ιπποφαές, που στα νέα ελληνικά σημαίνει φωτεινό, λαμπερό άλογο (ίππος: άλογο, φάος: φως, λάμψη).

Βότανα: 

Πως θα φτιάξουμε φέτος την βασιλόπιτα

Βασιλόπιτα με βότανα δεν υπάρχει από όσο γνωρίζουμε, αλλά και φέτος θα φτιάξουμε μια κατά παράδοση.
Θα βρείτε ολόκληρη την συνταγή εδώ : Συνταγή βασιλόπιτα

Υπάρχουν πολλές παραλλαγές όπως : πολίτικη, τσουρέκι, με σοκολάτα και άλλες αλλά η κλασσική έχει άλλη χάρη και θα γίνει ανάρπαστη φέτος την πρωτοχρονιά.

Δάφνη

Το φυτό δάφνη

Το φυτό δάφνη είναι θάμνος αλλά με το κατάλληλο έδαφος και πότισμα μεγαλώνει σε μέγεθος δέντρου. Τα φύλλα της δάφνης είναι εναλλασσόμενα, ακέραια, λογχοειδή, βαθυπράσινα με μικρό μίσχο και έχουν ελαφρά κυματοειδή μορφή.

Η μυρωδιά τους είναι αρωματική και η γεύση τους σχετικά πικρή. Η δάφνη ανθίζει Μάρτιο με Απρίλιο. Το χρώμα των φύλλων της δάφνης είναι κυανόμαυρο ή μαύρο όταν ωριμάσει και έχουν σχήμα ωοειδές και μέγεθος μικρής ελιάς. Από τους καρπούς της δάφνης παράγεται το δαφνέλαιο.

Καλλιέργεια δάφνης

Ο βασιλικός και η χρήσεις του στην μαγειρική

Ο βασιλικός είτε Φρέσκος, κατεψυγμένος ή αποξηραμένος, έχει πολλές εφαρμογές στην μαγειρική όπως με καλοκαιρινά λαχανικά (ντομάτες, κολοκύθια, μελιτζάνες), ψάρια, ομελέτες, σάλτσες, πίτσες, γαρνιτούρες (π.χ. φασόλια ή πατάτες σαλάτα) αλλά και στη ζαχαροπλαστική (παγωτά, σορμπέ).

Ο βασιλικός, ανακατεμένος με ελαιόλαδο, χρησιμοποιείται ως καρύκευμα στην μαγειρική για ζυμαρικά, ρύζι και σαλάτες.

Αποτελεί το βασικό συστατικό της περίφημης σάλτσας «πέστο».

Ο άνηθος στην μαγειρική

Ο άνηθος ταιριάζει με βραστές πατάτες ή πουρέ.

Προσθέτουμε άνηθο σε συνταγές όπως σούπες,σαλάτες, μαγειρεμένα λαχανικά, αρακά, κουκιά, χορτόπιτες και σε «άσπρα» ψάρια.

Κατά το μαγείρεμα, προσθέτουμε τον άνηθο προς το τέλος, γιατί το βράσιμο καταστρέφει και την γεύση αλλα και τις βιταμίνες του.

Ο άνηθος μπορεί να καταψυχθεί και να διατηρηθεί για αρκετό καιρό.

Οι ασθένειες και τα βότανα

ΑΓΧΟΣ: Ηρεμεί με βασιλικό, θυμάρι, μαντζουράνα.

ΑΔΥΝΑΜΙΑ (οργανισμού): Δεντρολίβανο, Μαντζουράνα, Φασκόμηλο, Πιπεριές.

ΑΙΜΟΡΡΑΓΙΕΣ (εσωτερικές και εξωτερικές): Γλιστρίδα, δάφνη, βάλσαμο, Λουΐζα, απήγανος, αχίλλεα, βίνκα, δίκταμο, πεντάνευρο.

ΑΙΜΟΡΡΟΪΔΕΣ (ερεθισμός): Δεντρολίβανο, δάφνη, απήγανος, φλόμος, κρεμμύδι, μελιτζάνα.

ΑΜΥΓΔΑΛΙΤΙΔΕΣ: Οι ερεθισμένες από οποιοδήποτε λόγο αμυγδαλές θεραπεύονται με αγριμόνιο, δυόσμο, μέντα, θυμάρι, μαντζουράνα, αγριοτριανταφυλλιά, φασκόμηλο.

ΑΝΑΙΜΙΑ: Θυμάρι, μελισσόχορτο, δεντρολίβανο, ντομάτα.

Βότανα: 

Το σοκολατούχο γάλα «δένει» τους μυς

Για όσους επιθυμούν να κάψουν λίπος και να αναπτύξουν μυϊκή μάζα, δεν υπάρχει καλύτερο τρόφιμο από ένα ελαφρύ σοκολατούχο γάλα, το οποίο θα πρέπει να καταναλώνεται περίπου 30 λεπτά από την ολοκλήρωση της προπόνησης, σύμφωνα με νέα μελέτη.

Μέχρι σήμερα ήταν γνωστό πως ένα φιλέτο κρέατος, δηλαδή καθαρή πρωτεΐνη, είναι ότι καλύτερο για τους λάτρεις του γυμνασμένου σώματος.

Βότανα: 

Η γυμναστική δυναμώνει τον εγκέφαλο

Η συστηματική γυμναστική δεν κάνει μόνο στο σώμα καλό, αλλά και στον εγκέφαλο, αλλάζοντας τη δομή και διεγείροντας τη λειτουργία του, σύμφωνα με νέα ανασκόπηση της ιατρικής βιβλιογραφίας.

Όπως έδειξε η ανασκόπηση, ο ανθρώπινος εγκέφαλος ωφελείται τόσο από την αεροβική γυμναστική (όπως το τζόγγινγκ, το κολύμπι, ο χορός ή το περπάτημα) όσο και από την προπόνηση για δύναμη (όπως οι ασκήσεις αντίστασης ή οι ασκήσεις με βάρη).

Ωστόσο, οι ερευνητές τονίζουν πως απαιτούνται περαιτέρω έρευνες για να εξακριβωθεί πως επηρεάζει η γυμναστική την δομή και την λειτουργία του εγκεφάλου.

Βότανα: 

Σελίδες

Subscribe to RSS - διατροφή